Biohit ja Randox lisensointisopimukseen

Biohit Oyj lehdistötiedote 27.11.2013 klo 17:00 paikallista aikaa (EET)

Biohit ja amerikkalainen analysaattorivalmistaja Randox ovat solmineet lisensointisopimuksen, jonka myötä Randox saa lisensointioikeudet Biohitin kehittämän GastroPanelin jakeluun maailmanlaajuisesti. GastroPanel on verinäytteestä tehtävä mahalaukun terveystesti vatsavaivojen diagnostiikkaan ja seulontaan.

GastroPanel löytää luotettavasti helikobakteeri-infektion ja mahalaukun limakalvon vaurion ja toimintahäiriön (atrofisen gastriitin), joka aiheuttaa hapottoman mahan. Hapoton maha on viimeaikaisten tutkimusten mukaan merkittävä maha- ja ruokatorvisyövän riskitekijä. GastroPanel auttaa erottamaan terveet ja sairaat mahat toisistaan luotettavasti sekä priorisoimaan jatkotutkimuksia tarvitsevat potilaat.

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: “GastroPanelin reagenssien yhdistäminen Randox-analysaattoreiden kanssa avaa uusia jakelumahdollisuuksia molemmille yrityksille”.

Brittiläisen imperiumin komentaja (CBE) ja tohtori, toimitusjohtaja Peter FitzGerald, Randox: "Biohitin GastroPanel tekee merkittävän lisäyksen ​​diagnostisten testien valikoimaamme. Toimittaessamme näitä biomarkkereita perusterveydenhuollolle käyttäen Biochip Array-järjestelmää, mahdollistamme mahalaukun sairauksien diagnoosin potilailla, joiden mahavaivojen syitä tulee varmistaa riittävin lisätutkimuksin ja osaltaan vähentää terveydenhuollon kustannuksia. GastroPanelia tarjotaan Randox-analysaattoreissa sairaaloissa ja laboratorioissa maailmanlaajuisessa jakeluverkostossa 145 maassa. "

Liite: Lisätietoja GastroPanelista

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health”. Yhtiö ottaa yhteiskuntavastuuta ja tuottaa lääketieteen, tutkimuslaitosten ja teollisuuden käyttöön innovaatioita, uusia teknologioita ja analyysijärjestelmiä, joiden avulla voidaan edistää tutkimusta ja diagnostiikkaa sekä parantaa ihmisten elämisen laatua ennaltaehkäisemällä sairauksia, inhimillistä kärsimystä ja taloudellisia menetyksiä. Voimakkaasti yhteiskuntavastuuta ottavana yrityksenä tehtävämme on myös edistää tietoisuutta ryhmän I karsinogeenistä, asetaldehydistä sekä innovoida ja kehittää tuotteidemme ja palvelujemme markkinointia ja saatavuutta suureen tarpeeseen. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Randox lyhyesti